Історичні постаті у християнстві
Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-9
Четвер, 21 січня 2021, 15:03
РОЗДІЛ VII ЦІЛОПАЛЬНА ЖЕРТВА ЗЄДИНЕННЯ
У тяжких обставинах і з сумними прочуттями вступав полоцький Владика у шостий рік свого архипастирства (1623-ий), який став останнім його недовгого життя (43-им). Релігійна боротьба за Білорусь була в повному розгарі; заохочене нейтральністю державної влади, православ’я збільшило силу свого наступу на всіх фронтах. Державна влада, немов біблійний Пилат. в особі Лева Сапіги вмила руки, залишаючи щоб “Русь нищила Русь”. На сейм 1623 р. православні владики приготовили всі теоретичні і практичні засоби. Між козаками не стало поміркованого авторитету Петра Сагайдачного († 1622). Православна опозиція в білоруських містах остаточно зорганізувалася в ділові форми та зорганізувала успішні засоби цивільного бойкоту і застрашування, а то й терору.
Add a commentЧитати далі: Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-9
Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-8
Вівторок, 19 січня 2021, 11:32
РОЗДІЛ VI ХРЕСНИЙ ШЛЯХ ЙОСАФАТА
По трьох роках апостольських трудів, які завершились “осанною” квітної неділі здобутків, вступає Йосафат із 1621-им роком у свою страсну седмицю зради, засуду, смертних небезпек і розпорошення свого стада. Це страсний шлях його життя, який закінчився витебською трагедією – великою п’ятницею його найвищої жертви, в дні 12 листопада 1623 р. Цей шлях пройшов він спільно з цілою східньою католицькою Церквою України й Білоруси, стаючи її центральною постаттю. Щоб зрозуміти логіку подій, слід розглянутися в обставинах тієї доби його життя. На тлі ширших подій стане ясною одна істина, на яку не звертається може належної уваги: Витебська трагедія не була якоюсь спонтанною реакцією збаламученої товпи, але логічним закінченням цілого ряду пов’язаних між собою подій, серед яких знайшовся Йосафат і впав жертвою цієї трагічної логіки.
Add a commentЧитати далі: Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-8
Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-7
Вівторок, 12 січня 2021, 10:34
РОЗДІЛ V ЙОСАФАТ – ПОЛОЦЬКИЙ АРХИЄПИСКОП
Із 1617 р. Йосафат вступив у новий і остаточний етап свого життя: єпископський. Цей етап можна поділити на частини: єпископське служіння, пастирське страждання, свята смерть. У цьому розділі розглянемо першу частину цього етапу – єпископське служіння.
1. – НОМІНАЦІЯ, СВЯЧЕННЯ І В’ЇЗД ДО ПОЛОЦЬКА (1617-1618)
Дня 26 липня 1617 р. митрополит Рутський розкрив привселюдно свої заміри відносно полоцької архиєпархії: подбати про архипастирське служіння в цій архиєпархії, з огляду на похилий вік архиєп. Ґедеона Брольницького (90 літ), на душпастирські вимоги церковного правопорядку та збереження церковного майна.
Add a commentЧитати далі: Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-7
Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-6
Середа, 30 грудня 2020, 16:12
РОЗДІЛ IV. ЙОСАФАТ – ІГУМЕН І АРХИМАНДРИТ
Із гагіографічними підсумками життя Йосафата: ченця і душпастиря, переходимо знов до його біографії на тлі його доби. В цей період його життя переходило вже з виразним зарисом його гагіографічного типу. Роки 1610-1617 на конкретних біографічних даних покажуть ту добу, в якій цей тип Святого був здійснюваний. Головними хронологічними даними являються ступені його чернечої і церковної служби: Вікарій – Ігумен – Архимандрит. На цю канву нанизуємо цілий ряд церковно-історичних подій цього десятиліття.
Add a commentЧитати далі: Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-6
Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-5
Середа, 23 грудня 2020, 10:09
РОЗДІЛ III ЙОСАФАТ – ЧЕРНЕЦЬ І ДУШПАСТИР
Ідучи за хронологією, роки 1609-1612 найкраще підходять до того, щоб – залишивши історичну канву – приглянутись постаті Йосафата знутра, у двох її головних аспектах: ченця і священика, використовуючи до того елементи цілої його чернечої і священичої ді-яльности. Пізніше архимандрича мантія, а згодом і єпископська кирея покрили постать Йосафата, але під ними билося те саме серце ченця і священика, яке билось у чернечій рясі і під священичим єпітрахилем. І хоч згодом цей зовнішній одяг більше притягав увагу сторонніх людей, однак тяжко було б пізнати вповні Йосафата, поминувши оцей посередній, але основний ступінь його життя.
Add a commentЧитати далі: Святий Йосафат Кунцевич – його життя і доба. Ч.-5
Більше статей...
Сторінка 4 з 51