Головна

Короткий метод пізнання волі Божої

saint-francisСв. Василій каже, що воля Божа передається нам через накази та заповіді, тому ми не маємо що обговорювати, оскільки просто повинні робити те, що нам наказано. Однак ми вільні у виборі нашої долі, хоч не належить робити все, що дозволено, а лише те, що корисне; урешті-решт, аби зробити правильний вибір, треба прислухатися до думки мудрого духовного наставника.

Але, Теотиме, застерігаю перед надокучливою спокусою, яка дуже часто трапляється з душами, котрі мають велике бажання якнайповніше виконувати волю Божу. Ворог у кожному випадку піддає їх сумніву, спонукає довго роздумувати, чому надати перевагу, на що є Божа воля: робити те чи інше, їсти з друзями чи не їсти, постити в п'ятницю чи в суботу, іти на перерву чи ні, оскільки вона забирає багато часу, бути на службі в одній церкві чи в іншій. Намагаючись розпізнати, що є краще, вони втрачають час, потрібний для багатьох добрих діл на славу Божу.

Ми не звикли рахувати дрібні монети, а лише більші гроші. Тож чи варто взагалі глибоко роздумувати над усілякими дрібними вчинками? (Існує навіть чимало забобонів щодо цього).

Добре служити панові означає не витрачати багато часу над роздумами, що належить робити, але робити те, що вимагається.

Треба насамперед приділяти увагу важливості того, що робимо: недоречно було б обдумувати одноденну мандрівку так само ретельно, як тривалу подорож. Вибір покликання, планування якоїсь справи, що матиме важливі наслідки, якихось значних витрат, зміна місця перебування чи інші подібні речі вимагають того, щоб серйозно обдумати, що в них відповідає волі Божій. А от дрібні щоденні дії не заслуговують на таку увагу. Вважаю, що Богові було б однаково приємно, якби я відмовив вервицю чи взяв участь у службі до Богородиці, пішов до лікарні відвідати хворого чи на вечірню, пішов послухати проповідь чи просто побути в церкві й помолитися. (Я завжди відчуваю, коли не існує великої різниці між якимись двома справами й що нічого особливого в першому випадку порівняно з другим не буде). Проте в таких випадках треба завжди діяти без хитрувань і, як каже св. Василій Великий, вільно робити те, що ми бажаємо, щоб не дозволяти нашій душі відчувати тривогу, докори сумління.

Щодо самих обставин, то треба бути дуже смиренними й не намагатися самостійно розпізнати волю Божу. Але, попросивши світла у Святого Духа, використавши свій досвід, послухавши порад духовного наставника і, якщо це можливо, двох або трьох духовних осіб, — необхідно все ж довіритися Богові й зробити вибір. І навіть якщо труднощі, спокуси, різні події перешкоджатимуть виконанню наших планів, то все ж треба залишатися стійкими й не зважати на все це, а вважати, що, якщо б ми зробили інший вибір, нам було б набагато гірше. Зрештою, ми не знаємо, чи Бог хоче, аби ми перебували в стані втіхи чи горя, миру чи війни. Якщо ж вибір зроблено з почуттям святості, то все потрібно виконувати з почуттям такої самої святості. А чинити іншим способом — це ознака великого самолюбства, незрілості, малодушності.

святий Франциск Сальський (1567-1622)

(уривок з «Трактату про Божу любов» Книга 8, глава 14)

http://slovo.today/

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/