Головна

«Боже ім’я – Милосердя» /2/

ANSA930832_Articolo«Бог милосердя, милосердний Бог. Для мене це справді є паспортом нашого Бога», – сказав Папа Франциск, спілкуючись з італійським журналістом Андреа Торніеллі, розмова з яким нещодавно побачила світ у формі книги-інтерв’ю «Боже ім’я – Милосердя».

Згадана бесіда відбулася у липні 2015 року, після повернення Святішого Отця з подорожі до Латинської Америки. У контексті того, що тривали приготування до початку надзвичайного Святого Року, присвяченого милосердю, перші запитання стосувалися того, як виникла така ідея і що це слово «милосердя» означає особисто для Папи Франциска. Відповіді на ці запитання увійшли до першого розділу книги, який називається «Час милосердя».

«Не існує якогось особливого чи окресленого факту», – відповідає Святіший Отець на запитання про те, як виникло бажання проголосити Ювілей Милосердя і що стало особливою спонукою для цього. За його словами, мова йде про речі, «які зберігаються в молитві». «Я призвичаївся ніколи не довіряти своїй першій реакції перед обличчям якоїсь ідеї, яка до мене приходить, чи пропозиції, яку мені роблять, – сказав він. – Я ніколи не довіряю, тому що перша реакція, зазвичай, є помилковою. Я навчився чекати, ввіряти справу Господеві, просити Його допомоги, щоб краще розпізнати».

Папа зазначив, що центральне місце милосердя, яке для нього представляє «найважливіше послання Ісуса», визрівало і зростало у ньому протягом священичого життя, як наслідок досвіду, отриманого під час сповідання, стаючи свідком «численних позитивних і прекрасних історій».

Андреа Торніеллі зауважив, що ще 2013 року, повертаючись із Апостольської подорожі до Бразилії, Папа назвав наш час «часом милосердя». Відповідаючи на це, Святіший Отець сказав: «Так, я вважаю, що цей період – це час милосердя. Церква виявляє своє материнське обличчя, лице мами перед зраненим людством. Вона не чекає, коли поранені застукають до її дверей, але виходить на вулицю, щоби їх шукати, збирає їх, обіймає, зціляє та дає відчути, що їх любить. Я сказав тоді, і в цьому дедалі більше переконуюся, що настав kair?s, що наша епоха – це kair?s милосердя, тобто, слушний час».

Папа пригадав, що святий Іван ХХІІІ, відкриваючи Другий Ватиканський Собор, сказав, що «Христова Наречена віддає перевагу тому, щоб використовувати ліки милосердя, замість того, щоб озброюватись суворістю». Блаженний Павло VI, пишучи про основи свого духовного життя, вказував на те, про що говорив і святий Августин: нужда і милосердя. «Нужденність – моя, милосердя – Боже», – писав він.

Святий Іван Павло ІІ пішов цим шляхом ще далі та в енцикліці «Бог багатий милосердям» стверджував, що Церква живе автентичним життям тоді, коли сповідує та звіщає милосердя – найдивовижніший атрибут Творця і Відкупителя, і тоді, коли веде людей до джерел милосердя. Саме цей Папа встановив свято Божого милосердя, вивищив постать святої Фаустини Ковальської та зосереджував особливу увагу на Ісусових словах про милосердя.

Венедикт XVI також говорив про те, що «милосердя є центральним ядром євангельського звіщення та іменем Бога, обличчям, з яким Він об’явився у Старому Завіті, а в повноті – в Ісусі Христі, втіленні творчої та відкупительної Любові. Ця милосердна любов освічує також обличчя Церкви та виявляється як через Святі Тайни, особливо, через Таїнство Примирення, так і через діла милосердя, спільнотні та особисті».

Але вказуючи на спадщину своїх попередників, Папа Франциск додає, що в його особистих спогадах «не бракує численних епізодів» щодо милосердя. Він пригадує, як будучи ще архиєпископом Буенос-Айреса, брав участь у круглому столі богословів, під час якого відбувалася дискусія про те, що Папа міг би зробити для того, щоб наблизити людей перед обличчям багатьох проблем, для яких, як здавалося, не було вирішення… «Один з них сказав: Ювілей прощення. Це закарбувалося у мене в пам’яті. Отож, щоб відповісти на запитання, думаю, що це рішення я прийняв молячись, роздумуючи над навчанням та свідченням Пап, які мене випередили, думаючи про Церкву, як польовий госпіталь, де лікуються, насамперед, важкі рани. Про Церкву, яка близькістю розігріває серця людей», – зазначає Папа Франциск.

«Чим для Вас є милосердя?», – запитував далі журналіст, на що Святіший Отець відповідає, вказавши, насамперед, на етимологічне значення слова милосердя: «miseri-cordia», тобто, відкрити серце для нужденного. Коли говоримо про Бога, то милосердя є «наставленням Бога, Який обіймає», це «дарування Себе Бога, Який приймає, Який схиляється, щоб простити».

«Ісус сказав, що не прийшов задля праведних, але для грішників. Він не прийшов до здорових, які не потребують лікаря, але до хворих. Тому, можна говорити про те, що милосердя – це посвідчення особи нашого Бога. Бога милосердя, милосердного Бога. Для мене воно насправді є паспортом нашого Бога», – стверджує Папа Франциск.

Далі Святіший Отець звіряється, що його завжди вражало прочитання історії Ізраїльського народу в світлі 16 розділу Книги пророка Єзекеїла, в якій Ізраїль зображено, як дитинку, якій не було відтято пуповину, а в крові викинуто у полі. Бог, побачивши, як вона борсається у крові необмита, взяв її, умив, намастив пахощами та зодягнув, а коли виросла – прикрасив шовками та самоцвітами. Однак, зачарована власною красою, вона ступила на шлях блуду. Та Бог ніколи не забуде Свого завіту, і, як пише пророк, поставить її понад старшими сестрами, аби Ізраїль пам’ятав та соромився, коли йому буде прощено все, що він скоїв.

«Це для мене, – каже Папа Франциск, – одне з найбільших об’явлень: ти й надалі будеш вибраним народом, тобі будуть прощені всі гріхи. Ось воно: милосердя, глибоко поєднане з Божою вірністю. Господь вірний, бо не може зректися Себе Самого».

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3067:2016-03-22-20-18-55&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://uk.radiovaticana.va/

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/