Головна

Митецька сторінка

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІІІ

П'ятниця, 15 серпня 2014, 13:19

Розділ ІІ. Феномен сміху та гумору у культурно-релігійному контексті.

2.3.3.Співвідношення гумору та сміху у праведників та поган ісламу

Коран численно ілюструє комічні ситуації при зіставленні поведінки праведників та поган. Наприклад, під час блискавок та громів[1]. Так, погани позатуляли вуха, коли гримів грім – так, начебто це мало врятувати їх від страху та смерті.

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІІІ

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІІ

Середа, 13 серпня 2014, 11:52

Розділ ІІ. Феномен сміху та гумору у культурно-релігійному контексті.

2.3.2. Персональний гумор у Корані: Авраам, Сара, Аллах.

Почнемо із постаті Авраама, який попри свою особливість у очах Аллаха, був не просто смиренним, але і міг «стібатись». Мова йде про дотепність, котру Авраам придумав, аби у гумористичному варіанті висміяти ідолів (їм дуже хотіли поклонятись ізраїльтяни).

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІІ

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІ

Вівторок, 12 серпня 2014, 11:43

На черзі маємо третю із обраних культур – арабо-мусульманську. Акцент поставлено на феномені сміху та гумору, іронії та сарказму, а якщо точніше – як саме вони взаємодіють із мусульманськими релігійними уявленнями. Заглибитись у дану проблематику можна через Старий Завіт, Коран та деякі приклади художньої літератури. У арабо-мусульманській культурі образ Бога, що сміється, дещо відрізняється від радісного Ісуса у християнстві, а саме поняття гумору трактується теж інакше. В чому полягає така принципова різниця у двох авраамічних релігіях буде краще зрозуміло після ознайомлення з матеріалом. Отож, приємного вам прочитання та мудрих висновків! Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ХІ

   

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина Х

Понеділок, 11 серпня 2014, 11:33

Розділ ІІ. Феномен сміху та гумору у культурно-релігійному контексті.

2.2.2. Можливе вирішення проблеми у Біблії, Апокрифі від Юди та аскетичному трактуванні

Вартує уваги і той факт, що про сміх Христа є згадка у неканонічній християнській традиції – в «Євангелії від Юди». Дане джерело не є таким, щоб на нього посилатись, бо Христос згідно тексту Юди є дещо іншим, порівняно з канонічною християнською традицією (як говорить Святе Письмо).

Розглядаючи питання апокрифу, побачимо, що даний текст має багато натяків на гностицизм, через що декотрі дослідники трактують «Євангеліє від Юди» як відверто антихристиянський твір (адже гностична течія засуджується  Церквою).

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина Х

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІХ

Неділя, 10 серпня 2014, 11:25

Розділ ІІ. Феномен сміху та гумору у культурно-релігійному контексті.

2.2.1. Варіативність позицій стосовно сміху/не-сміху Христа

Один з варіантів тлумачення сміху – сміх як спосіб звільнення від несвободи. У Богочоловіка Христа не було «зайвої» енергії, котра би мала бути звільнена. Саме тому, Христос не міг сміятись, - вважає С. Аверінцев. Сміх на його думку є подією динамічною – одночасним рухом розуму і нервових мускулів. Він говорить про сміх як неймовірної сили динаміку, наводячи за приклад метафору «вибух сміху»[1]. С. Аверінцев пояснює сміх як феномен, для творення котрого потрібні духовний та фізичний аспекти єства. Тому сміх є переходом, котрий веде до звільнення.

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІХ

   

Сторінка 6 з 90

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/