Головна

На морі… У пошуку духовних скарбів…

24 червня 2010 року 27 дітей з Аскольдової могили, отець Олексій Геник, сестра Анастасія та кілька катехитів вирушили у чарівний край - Херсонщину, щоб провести там 10 незабутніх днів відпочинку на морі. Головним завданням цієї подорожі було духовне збагачення, а також активний відпочинок: купання в морі, гра на теплому піску  у футбол, волейбол...

Отож 25 червня діти прибули у Херсон.

Щоденник відпочинку:

1 день ( 25 червня ): Море зустрічає дітей теплими обіймами.

І ось ми у Херсоні. Погода зустріла нас лагідними промінцями сонця. Після годинного маршруту автобусом, діти прибули до табору «Примор’я», що знаходиться на території Залізного порту. Спочатку нас розмістили по кімнатах, у кожній кімнаті по четверо осіб. Декому вельми пощастило, адже з вікон їхніх кімнат можна було спостерігати на чудові морські краєвиди. Море було достатньо близько.

Усі діти разом з вихователями пішли на сніданок. Опісля нам усім провели інструктаж, як потрібно поводитися в морі, та за межами табору. Потім діти вирушили на довгоочікуване море. Усі купалися, адже день видався надзвичайно теплим. А далі обід. Згодом відбулася Служба Божа, де діти дякували за гарний приїзд та молились за вдалий відпочинок. У проповіді отець Олексій Геник наголосив на тому, що протягом відпочинку потрібно збагатитися не лише фізично, але ще і духовно. Отець сказав, що за кожну хвилину перебування на відпочинку ми повинні бути вдячними і не забувати про Бога.

Потім хлопці пішли грати у футбол. Перший матч ми провели проти команди дітей, що відпочивали теж у цьому таборі. Діти з церкви святого Миколая виграли  з рахунком 2-0, але наступний поєдинок, на жаль, ми програли 4-0. Цей невтішний результат зовсім не зіпсував нам настрій, адже ми грали гарно і викладалися на усі сто відсотків.

2 день ( 26 червня ): Ми усі є особливі…

Другий день розпочався з загальної руханки, яку провів Олександр Турковський. Після зарядки відбулось Богослужіння. Отець Олексій дуже повчально і зрозуміло розказав нам важливу істину про особливість людини:

«Усі ми є особливі. Але особливі не тому, що гарно граємо у футбол, адже є тисячі людей, які грають краще нас. Особливі не тому, що ми є жваві, адже є жвавіші за нас. А ми є особливі тому, що нас усіх любить Бог.

Якось одна маленька дівчинка показувала мені свої іграшки та про кожну розказувала, коли купила та  як звати їх. У неї були нові іграшки, були дещо старі, були великі, були маленькі. Але в руці вона тримала одну особливу іграшку. Це був ведмедик. Він був особливий не тому, що був великий, чи новий. Він був значущий в очах дівчинки, тому що вона його дуже любила».

Цього дня  у Олега Андрієва було день народження. Після Богослужіння усі щиро привітали іменинника та заспівали Олегові «Многая Літа».

Після Богослужіння - сніданок, а далі - знову море. Цього дня ми не купалися, адже сьогодні був дуже холодний день, сонце не гріло. На пляжі грали у волейбол, ліпили замки із піску, викопували глибокі ями. Після моря, година тихого часу, на якій роздали персики,  куплені на ринку. Після тихої години, одна група старших дітей пішла займатись співами до пані Руслани Дмитровської, а друга, молодша група дітей, навчалась у той час духовної науки у сестри Анастасії та пані Орести Цибрівської. Через пів години діти помінялися. Старша група пішла на катехізацію до отця Олексія, а молодша група займалась на уроці співів.

На катехизації діти шукали духовні скарби. Одним з найбільших і найцінніших духовних скарбів для християнина є Божественна Літургія. На співах вивчали гасло, співали пісні, готувалися до виступу, який планували провести в кінці відпочинку. Після обіду погода покращилась, але плаврук табору заборонив плавати усім дітям, навіть дорослим, адже на морі був невеликий шторм. Опісля - вечеря, далі  вервечка. За загальним розкладом о 10 годині  - на добраніч діти Божі.

3 день ( 27 червня ): Захисники Божого Слова.

Третій день відпочинку розпочався з Божественної Літургії. Зарядки не було, адже падав великий дощ. Недільну Службу Божу провели у великому закритому приміщенні табору «Примор’я». Багато дітей з інших груп приєдналося до Богослужіння.

Після сніданку вирішили на море не іти, адже погода була не для купання. У корпусі діти почали активну працю. Найперше кожна кімната написала розпорядок дня та розмістила його у себе в кімнаті. Кожна кімната придумала свою назву. Ось наприклад декілька з них: «Захисники Божого Слова», «Божі ангели», «Шукачі скарбів», «Діти любові». Деякі кімнати придумали гасло до своєї назви. Наприклад «Захисники Божого Слова» пишуть: «Ми захищаємо Боже Слово не силою, а молитвою, не кривдою, а любов’ю». Крім того, діти ще й написали про свого заступника та розмістили цю інформацію на дверях, щоб поширювати гасло віри та любові всім іншим.

Також у цей день відбулася молитва освячення води. Після якої отець Олексій посвятив усі кімнати свяченою водою. Після обіду вийшло сонце, і діти пішли на море. Мало дітей купалося, адже море було холодним, та усі були задоволені сьогоднішнім днем. Після моря хлопці пішли грати футбол на штучне поле. Гра була захоплююча. Після вечері відбулася вервечка. Після вервечки усі гуртом почали співати пісні. Такі,  як : «Божа любов», «Боже мій Боже», «Моя молитва нехай лине», «Як шукати маю Бога», та інші.

4 день ( 28 червня ): Щира молитва.

Цей день розпочався з руханки. Після зарядки діти дружньо заспівали Гімн України. На Богослужінні отець Олексій читав притчу про сіяча, казав, що сіячем є Бог, зерно – Слово Боже, ґрунт – це людина. Залежно від того на який ґрунт впаде Слово Боже, добрий чи поганий буде ґрунт, то і плід буде таким. Тому потрібно стати людині добрим ґрунтом, щоб Слово Боже проросло і мало плоди. Слід прикласти свою частину до цієї Божої особливості, сприймати Божу науку та Боже слово поширювати Його серед інших.

Погода була гарна, але море здивувало нас великими хвилями. Діти стрибали на хвилі, пірнали у них. Було весело, адже море принесло нам хвилі. Цей день усім запам’ятався, як найкращий. Хвилі водночас втомили і виснажили дітей, тому обід ми споживали з великим апетитом.

Перед обідом пані Ірина Макар разом з декількома дітьми пішли на базар, щоб купити фрукти. Сьогодні ми ласували яблуками та мандаринами.

На катехизації знайшли ще один важливий духовний скарб – це молитва та вміння молитися. Отець Олексій розказував, що молитися можна будь де і будь коли, на відміну від Богослужіння, яке проводиться у визначений час. Отець розказав цікаву історію про одного священика, який гарно вмів співати. Це було у Радянський час. Його спіймали та посадили до в’язниці. Але і там він продовжував співати, тому йому відрізали язика. Співати він не міг, але міг молитися, тому молився доти, доки не помер від старості літ.

Після моря хлопці пішли грати у футбол. А далі вервечка. Після вервечки дехто пішов на дискотеку, а дехто залишився на вечірню.

5 день ( 29 червня ): ЦЕРКВА – корабель життя.

Цей день розпочався з руханки та Гімну України. Після Богослужіння діти пішли на пляж. Грали у водне поло, собачку, в доганяли. Дехто ліпив замки з піску.

На катехизації ми знайшли третій духовний скарб – Церкву. Отець Олексій порівняв церкву з кораблем життя. Отець наголосив, що самому переплисти море дуже складно, навіть нереально, адже в морі бувають шторми, небезпека. А в кораблі люди долають і океани. Тому дуже складно переплисти море життя самому, без Богослужіння, молитви, друзів, любові. І тільки разом з церквою це можливо…

Ось вже п’ятий день діти ходять на море. Дехто вчиться плавати, дехто покращує своє вміння. Цікаво чи задоволені діти морем? Чи вміли плавати? Чи навчились? А можливо покращили своє вміння у цьому виді водного спорту?

Назар Добуш: «Я дуже задоволений морем. Раніше плавати не вмів, але трохи навчився, і дуже цьому радий».

Інна Яківчук: «Я дуже рада, що поїхала на море. Раніше плавала погано, зараз трохи краще. Тепер навчилась ще й пірнати у воду».

Іван Турковський: «Раніше тато навчив мене плавати, тому я тільки покращив плавання. Тепер я також перестав боятися медуз».

Христина Макар: « Я не вміла раніше плавати, але зараз трохи навчилась. По переду ще п’ять днів, спробую вдосконалитись у плаванні».

Крім того, Олександр Турковський усіх дітей, які не вміли плавати навчав, тренував їх. Тому не дивно, що багато дітей навчились гарно плавати та пірнати.

Після другого походу на море хлопці пішли грати в футбол з місцевими хлопцями.. Ми виграли з рахунком  8-5.

Після спільної вервечки, співали духовні та народні пісні, такі як: «Червона рута», «Водограй», «Ой дівчино шумить гай», «Спільнота», «Небо повне зірок»…

6 день ( 30 червня ): Екскурсія до заповідника Асканія Нова.

Сьогодні екскурсійний день. Була запланована екскурсія до Асканії Нової. Діти встали о 6 годині. Спочатку відбулася Служба Божа. Після сніданку ми отримали пайки в дорогу. Дорога до Асканії Нової тривала аж дві години. Усі ми сподівались отримати велику кількість позитивних емоцій.

Спочатку відвідали Дендрологічний парк. Ця частина заповідника відома своєю красою. Дендрологічний парк займає площу близько 200 гектарі землі. За розповідями нашого екскурсовода пані Ольги, колекція цього парку налічує близько 1000 видів і форм дерев та чагарників і близько 1840 видів, форм та сортів трав’янистих рослин, з яких 76 належать до рідкісних та зникаючих, а 34 з низ занесені до Червоної книги. Тут ростуть дерева, яким близько 150 років. Ростуть також дуже рідкісні дерева.

Потім ми пішли в іншу частину заповідника – зоопарк. Тут було представлено такі птиці, як: фламінго, африканський страус, степовий орел, єгипетські чорні гусаки, золоті фазани та інші. Також тут ми побачили парнокопитних звірів: лами, благородні олені, блакитні гну, зебри, бізони та інші.

Після відвідин зоопарку перекуску пайками і далі - шлях додому у табір

Коли приїхали у корпус, після вечері, молилися вервечку до ангелів. Отець Олексій коротко розповів про ангелів, що написано в Біблії.

За ці шість днів відпочинку діти здружилися і тому нам цікаво дізнатися - наскільки дружнім є колектив? І наскільки він впливає на позитивні емоції дитини?

Назар Добуш: « Колектив був веселим, дружнім. Кожного дня хлопці з нашої кімнати і я робили спільний порядок, це згуртовувало».

Ольга Кирилюк: « Колектив був особливо дружнім. Це дуже важливо, щоб колектив випромінював радість, а не ворожнечу, чи то злість, тоді б відпочинок не вийшов би таким хорошим».

Микола Ішутін: « Колектив був хорошим, особливо наш гурт, наша кімната. Без цього відпочинок не вийшов би таким вдалим».

Христина Макар: «Дуже хороший колектив, особливо у нашій кімнаті, без хорошого колективу було б гірше».

7 день ( 1 липня ): Прозоре море з багатьма медузами.

Розпочався  день з Богослужіння. Море було дуже спокійне, але водночас холодне. Більшість дітей не плавали, а збирали великі закручені ракушки, яких приніс сюди очевидно вчорашній шторм. Знову пані Ірина Макар пішла на ринок. Кожного дня діти смакували черешнями чи то персиками, яблуками чи динями, нектарином або абрикосами. Фруктів було вдосталь.

На катехизації розмовляли про першу частину Богослужіння – «Проскомидію».

Після обіду, море було найпрозорішим за весь відпочинок, але в морі плавало багато великих медуз. Багатьох вони покусали, а деякі сміливці виносили їх на берег, щоб показати іншим.

Вервечку молилися до святих: «Святі апостоли, мученики, і всі святі моліть Бога за нас Грішних». Отець Олексій також коротко розказав про святих, їх діяльність. Після вервечки, як завжди співали пісні та прославляли Бога.

А зараз знову думка дітей. Цікаво, наскільки такі поїздки виховують їх?

Інна Яківчук: «Ця поїздка дуже виховала мене. Я стала уважнішою під час молитви та послушною. Також покращила вміння розмовляти українською мовою».

Назар Добуш: « Я став щасливішим, зрозумів, що таке щастя. Щастя – це коли ти робиш іншим добро, робиш приємність іншим людям».

Христина Макар: « Ця поїздка справді змінила мене у кращу сторону. Я це відчуваю».

Микола Ішутін: « Я став добрішим до ближніх».

8 день ( 2 липня ): Літургія Слова.

Розпочався цей день з активної зарядки, яку проводив, як завжди Олександр Турковський. Потім ми заспівали Гімн України і почалась Божественна Літургія.

Море в цей день було холодне, але діти звикли до нього і активно купалися. Кожний вихователь пильно слідкував за своєю групою дітей. Діти були під пильним контролем та в безпеці.

На катехизації отець Олексій Геник, сестра Анастасія та пані Ореста Цибрівська розповідали дітям про другу частину Богослужіння – Літургію слова.

Після моря ми молилися вервечку до Пресвятої Богородиці.

Вже восьмий день діти відпочивають на морі. Дізнаємось, як цьогорічній відпочинок вплинув на їх духовний та фізичний стан?

Іван Турковський: « Я набрав сил від Служби Божої, від зарядки, футболу, плавання».

Ольга Кирилюк: « Навчилась добре співати духовні пісні, навчилась плавати».

Назар Добуш: « Я духовно збагатився, став впевненішим, сміливішим».

Христина Макар: « Я дізналась багато духовного, навчилась плавати».

9 день ( 3 липня): Дельфіни та їжачки на очах у дітей.

Відпочинок підходив до кінця. Це був особливий день, адже сьогодні була остання генеральна репетиція. Завтра виступ.

На катехизації розмовляли про Святе Причастя – перетворення хліба і вина на тіло і кров Ісуса Христа. Це була остання катехизаціях у цьому відпочинку, тому варто запитати дітей, що запам’яталося їм найбільше з духовних настанов Отця Олексія, сестри Анастасії та пані Орести?

Ольга Кирилюк: « Мені запам’яталась тема про церкву. Отець Олексій цікаво розповідав та робив хороші порівняння. Наприклад, порівняв церкву з кораблем життя».

Микола Ішутін: « Мені запам’яталось, як ми шукали скарб».

Інна Яківчук: « Мені запам’яталась тема про Літургію Слова. На катехизаціях було дуже цікаво.

Іван Турковський: « Мені подобалось, як вели катехизацію. Коли мене спитали про духовний скарб, я відповів що найціннішим є любов, але найважливішим духовним скарбом для християнина має Бути Служба Божа».

На морі діти ласували персиками. Коли збиралися повертатись корпус, побачили п’ятьох дельфінів. Вони були так близько до берега, що аж захоплювало подих, також сьогодні деякі діти побачили маленького їжачка. Він переходив через стежину, якою ми вертались.

10 день ( 4 липня): Насичений день різноманітними і цікавими подіями.

Десятий день був особливий для усіх вихователів та дітей. Сьогодні ми представляли свої співочі напрацювання за весь відпочинок. Першими виступили найменші – молодша група. Діти заспівали дуже гумористичну пісню, яка всім сподобалась. Також було представлено назву, гасло групи.  Діти заспівали ще одну народну та духовну пісню.

Наступними виступали представники  старшої групи, які також виконувала духовну, народну а також популярну пісню «Стожари».

Третіми виступали вихователі, які дуже порадували усіх нас своїм чудовим співом. Відому пісню «Червону Руту» підспівували усі.

Далі солодкий стіл – особливе задоволення. Спершу дітям подарували невеликі сувеніри, а потім нас вгостили динею та вафлями.

На морі ми спускались з гірки у воду. Було весело, але водночас сумно, адже завтра останній день відпочинку.

Отець Олексій запропонував заспівати на вервечці співану молитву: «Ісусе, Ісусе, Сину Божий помилуй, помилуй нас»…

Варто згадати, що цей відпочинок був насичений різноманітними цікавими подіями. Які пригоди, події запам’яталися дітям найбільше?

Назар Добуш: «Мені запам’яталося, як я знайшов багато великих закручених ракушок. Я привезу їх додому і подарую усім рідним».

Ольга Кирилюк: « Мені запам’яталася поїздка в заповідник Асканію Нову».

Іван Турковський: «Мені запам’яталося, як мене закопували в пісок. І ще тато сфотографував мене з медузою на голові. Було весело».

Інна Яківчук: «Мені запам’яталося, як ми ловили медуз та крабів, а потім відпускали їх назад у море».

Микола Ішутін: «А мені запам’яталося, як павлін у зоопарку розпустив крила та підлетів».

11 день ( 5 липня ): Шлях до рідного дому…

Сьогодні останній раз ми пішли на море. Сьогодні Едгар зловив великого та маленького морського коника і краба, пірнаючи у воду. Після того, як показав усім дітям та вихователям, Едгар відпустив свою здобич на волю.

Після моря, всі зібрали свої сумки та чекали автобуса. Багато дітей не хотіло їхати назад у Київ, а дехто вже дуже чекав свого дому, рідних, близьких.

У нас ще була запланована невелика пішохідна екскурсія по Херсону. Дорогою до Херсону, ми зробили у монастирі Святого Рівноапостольного Володимира Великого першу зупинку. Слід зауважити, що це монастир отців Василіян УГКЦ. Після невеликої розповіді про храм, діти мали змогу перекусити за столом бутербродами, овочами, солодощами, випити свіжої водички. Біля церкви була велика, простора територія, де ми грали у гандбол, футбол та інші ігри.

Наступна зупинка була у Херсоні. Надзвичайно приємне враження викликало це місто. Херсон дуже тихий та затишний з парками водоспадами та прекрасними християнськими скульптурами.

Прибули ми на вокзал о дев’ятій годині. Сіли на поїзд та попрямували до Києва.

Наступного дня вже були у столиці. Діти прощалися один з одним та домовлялись про наступну недільну зустріч на Аскольдовій могилі…

Усі учасники подорожі дякують жертводавцям Володимиру та Ірині, які фінансово підтримали цей проект. Ми дякуємо також отцю Ігорю Онишкевичу, отцю Олексію Генику, сестрі Анастасії, вихователям та катехитам за духовну опіку та щиру лепту, яку Ви внесли у цей чудовий літній відпочинок на морі.

Матеріал та фото підготував учасник літнього морського табору Олег Качур, «Оранта»

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія

• ПОЖЕРТВА

реквізити парафії для пожертв:

РГ УГКЦ Парафії Св Миколая на Аскольдовій Могилі,

код: 20051904 Ощадбанк АТ,

iban:  UA543226690000026003300218570

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі