Головна

«Подорожуємо Україною з молитвою»

6683173878Церква  УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі мала честь бути переможцем цьогорічного конкурсу соціальних проектів «Хочу! Можу! Зроблю!», який відбувся вже вдруге у рамках соціальної ініціативи «Хтось не зробить!» за підтримки Благодійного фонду імені Митрополита Андрея Шептицького і Благодійного фонду «RENOVABIS».http://ugcc.kiev.ua/blog/try-parafiji-kyjivskoji-arhyjeparhiji-staly-peremozhtsyamy-konkursu-sotsialnyh-proektiv-hochu-mozhu-zroblyu/

Ми дуже вдячні за довіру і активно взялися за реалізацію нашого проекту «Подорожуємо Україною з молитвою».  Сотні телефонних дзвінків – узгоджень з координатором  конкурсу від «Патріаршої комісії у справах молоді» УГКЦ  Марією Кісіль і… ми вийшли на фінішну пряму.  Низку умов договору виконано, скажімо, підготовлено чимало документів,  усі 15 725 грн. гранту, отримані безготівковим перерахунком на банківський рахунок парафії, так само безготівкою розприділено згідно  заздалегідь узгодженого кошторису за наявності усіх чеків.  Щоправда, з іншою умовою, в якій йдеться про обов’язкове залучення додаткових коштів, було значно складніше:  мало охочих зголосилися заплатити за себе під час мандрівки. Дуже доречною була пожертва з катехитичного фонду парафії у сумі 3 600 грн.

Напрям нашого проекту «Щаслива сім’я» ми обрали не випадково. Через нестабільну ситуацію в Україні, подорожчання товарів та послуг, людям доводиться багато працювати, а на власну  родину  уже часу залишається обмаль.  Буденне життя у більшості українців таке сіре, що нам захотілося  розбавити його позитивними враженнями.  Отож, аби підняти патріотичний дух наших парафіян,  надати їм можливість  родиною провести час з користю,  ми замовили 19-місний автобус  і вирушили увечері 3-го листопада у щасливу дорогу! Звісно, з благословення нашого пароха отця Ігоря Онишкевича.  Дата мандрівки спланована теж спеціально: час осінніх шкільних канікул. До того ж, дітям подорож була в подарунок за рахунок гранту. Вони – наше майбутнє. І хай щоразу переконуються, що наша країна - найкраща!

І так, з молитви почалася реалізація нашої просвітницько-катехитичної триденної подорожі: м. Київ - м. Кам’янець-Подільський – с. Бакота –м. Хотин – С. Кривче – с. Зарваниця- м. Київ. Вдале поєднання в одній поїздці знаних туристичних місць України, з яких 2 чудеса України, зі святим  місцем паломництва.  1 200 км Україною,   2 ночівлі, 6 екскурсій,  8 разів повноцінного харчування, щоранку Літургії у тамтешніх храмах, постійна духовна опіка двох сестер – служебниць і хороша доброзичлива атмосфера! З Божою допомогою це була, без перебільшення, одна з найкращих спільних поїздок парафіян УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі.

Враження парафіянки УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі Оксани Галуги

Три дні пролетіли як одна мить - нічний переїзд - і на ранок ми вже в Кам'янці- Подільському. Спочатку Служба Божа у величному храмі свщм Йосафата http://josafat-kam-pod.at.ua/ - тепер редемптористів, а колись храм належав тринітаріям, відомим своєю місією викупляти невільників із полону, навіть іноді ціною своєї свободи - і тому на стінах храму є барельєфи із зображенням кайданів.

Далі - екскурсія по Кам'янці-Подільському. Я бувала тут і 10, і 5 років тому, а зараз мала нагоду зауважити, як міняється містечко - і то в кращий бік. У середмісті багато будівельних майданчиків, і споруди зводяться не аби-як, а на зразок колишніх, згідно старовинних креслень і світлин. Навіть де-не-де кладуть давню черепицю - для колориту. Здається, мешканці Кам'янця самі і багато дбають про кожний клаптик землі чи камінчик - від знаменитої фортеці до клумб навколо численних храмів, і так само пишаються своїм містечком - і це дуже приємно спостерігати.

798998778Після смачного обіду ми ще поїхали подивитись на Бакоту https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B0 - затоплене село на Дністровському каньйоні - у насправді дивовижно красивій місцевості. Відвідавши залишки скельного монастиря, милуючись ландшафтом, спостерігаючи фантастично красивий захід сонця, ми ще і ще переконувались, що наша Україна - дар Божий.

Переночувавши в дуже охайному і гостинному монастирі сестер-уршулянок http://www.kpkatedra.org.ua/sestry-urshulyanky, ми взяли участь у поминальній Службі Божій, а потім панахиді (то якраз була Дмитрівська поминальна субота) у храмі василіян http://osbm-kp.com.ua/kontakty/, які правив отець Йосиф Будай, добре знайомий парафіянам Аскольдової з реколекцій, які він приїжджав провадити до нас до Києва і в цю суботу впізнав нас, тепло привітав у себе на парафії і благословив нашу подорож. Крім отця, несподівано, ми зустріли знайомих парафіянок, з якими перетинались кілька разів під час прощі Заздрість-Зарваниця - насправді, такі «горизонтальні» зв'язки, які виникають між християнами, на мій погляд, і є ніби втіленням слів Глави нашої Церкви Бл. Святослава: «Не біймося «Русского міра» - будуймо український світ»

Далі наш мікроавтобус повіз нас до Хотинської фортеці - здається, вже все відомо про неї - аж ні, нам трапився дуже такий цікавий гід, молодий вчитель історії від Бога Василь Михайлович, що навіть «усезнаючі» підлітки уважненько слухали захоплюючу екскурсію. Якраз нещодавно мій син Олексій допитувався в мене «навіщо в школі УСІ діти вчать історію», а не тільки ті, хто нею захоплюється, і пояснення «щоб знати, для загального розвитку» його цілком не влаштовувало. Сучасне молоде покоління не задовольняється такими аргументами, якщо йому чітко не пояснити, яка користь з тих чи інших знань - а тут якраз наш гід пояснив, що, якби нас навчали в школі історії як належиться, мається на увазі не просто змушувати дітей завчати дати, а про ті чи інші події розповідалося б мудро, трохи під іншим кутом зору, ніж акцент на завчання дат, ми б мали шанс не повторювати ті помилки, які вже трапились в нашій історії. Як тут не згадати рядки Шевченка «якби ви вчились так як треба, то й мудрость би була своя» http://litopys.org.ua/shevchenko/shev140.htm

Субота була дуже насичена - бо насамкінець ми ще встигли на екскурсію до Кришталевої печери - і вчергове пересвідчились у мальовничості нашої країни. А далі - переїзд до Зарваниці, вечеря і ніч у реколекційному домі, де нас щиро зустріли брати-семінаристи. Зранку в неділю - Служба Божа, і, оскільки Собор Зарваницької Матері Божої було проголошено Папою Франциском Ювілейним храмом, у якому будуть відкриті Святі Двері Божого Милосердя з нагоди Року Божого Милосердя з 13 грудня 2015 до 13 листопада 2016 року, то ми, як і всі паломники, мали можливість, з дотриманням всіх умов щодо відпусту, отримати повний ювілейний відпуст, тобто відпущення усіх гріхів, кар і наслідків гріха. От так!

951258753Далі було освячення води, Хресна Дорога, молитва біля чудотворної ікони Богородиці у місцевому храмі Пресвятої Трійці https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0_%D0%91%D0%BE%D0%B6%D0%BE%D1%97_%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96_%D0%97%D0%B0%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97 - і назад додому. Дякую Богові за цю мандрівку, а ще - сестрам-служебницям Меланії і Тимотеї, лікарці нашої «експедиції» Оксані Ясніцькій, золотому голосу Руслані Дмитровській, золотому серцю Оресті Цибрівській, всім дітям - і великим і малим, а, особливо, Мирославі Мазур - натхненній організаторці мандрівки в цілому і кожного її дрібного моменту - переїздів, ночівель, харчування, екскурсій і всього-всього.

Ікона Божої Матері Зарваницької — Вікіпедія

Ікона Божої Матері Зарваницької — святиня Зарваниці, датується серединою XVII ст. За легендою, існував ще образ XIII ст. Відома в Україні та за її межами.

uk.wikipedia.org

Враження Насті Пантелей

6-ого листопада я повернулась з прекрасної триденної поїздки. Було дуже добре провести час в прекрасній компанії. Ми побували в багатьох місцях за короткий час: Кам'янець- Подільський, Бакота, Хотин, печери з кристаликами гіпсу, Зарваниця. Першого дня як ми тільки приїхали в Кам'янець усі були не виспані. Ранкова літургія завдяки тому пройшла дуже швидко... Ми усі мали гарне харчування. Більшість часу ми проводили на екскурсіях. Дізналися багато чого нового. нам потрапив досвідчений екскурсовод, він вмів подати інформацію цікаво, щоб її почули. У Зарваницю приїхали пізно 5-ого числа зранку помолились, поснідали, була хресна хода, в 15:00 ми виїхали до Києва. Я дуже вдячна за цю подорож!

Враження Андрія Пантелея

Було Дуже цікаво. Дякую! Ця поїздка надзвичайна, було багато нового і цікавого, ми побували у печерах у святих храмах у монастирях. Коли прокидався зранку було зрозуміло що цей день на марно не піде. Але найбільше мені сподобалось у печері, де були кажани і мені здалось що ми йшли 500 метрів довше ніж 2 кілометри. Кажани у моїй фантазії були дуже великі але коли я побачив їх у печері я здивувався менші ніж я думав, але дуже сподобалось. Там було ще багато цікавого, різні зали з виглядом назви мені сподобалась зала де була рука володаря. Кам'янець-Подільський один із семи чудес України дуже чудовий. Багато розваг. Також ми з’їздили у Хотин там було цікаво. За всю поїздку ми багато фотографувалися-чудесні фотографії вийшли.

Враження Юлі Дмитровської

Поїздка була пречудовою!!! Найбільше мені запам'ятались печери... і кажани вони милі та маленькі, але уявляла я їх зовсім по іншому! Ми побували в багатьох церквах та монастирях, це круто, бо кожна церква по- своєму прекрасна.

Прекрасне місце Бакота з дивовижним краєвидом - все це зачаровує!

Так ще згадую краєвид коли ми тільки приїхали, Кам'янець- Подільський замок, він шикарний, хоча Хотинський йому зовсім не програє!

Дізналась багато нового! Це чудово!

Цю поїздку я точно не забуду!!!! #хтосьнезробить

Слава Станіславська, для «Оранти»

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія

• ПОЖЕРТВА

реквізити парафії для пожертв:

РГ УГКЦ Парафії Св Миколая на Аскольдовій Могилі,

код: 20051904 Ощадбанк АТ,

iban:  UA543226690000026003300218570

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі