Головна

«Боже ім’я – Милосердя» /10/

ANSA930832_Articolo«Пастирі, а не книжники», – такий заголовок має шостий розділ книги «Боже ім’я – Милосердя», яка є записом розмови з Папою Франциском італійського журналіста Андреа Торніеллі, який запитував співрозмовника: «Чи існує протиставлення між істиною та милосердям або між доктриною та милосердям?».

«Відповім ось так: милосердя є істинним, воно – перша ознака Бога, – сказав Святіший Отець. – Далі можна провадити богословські роздуми про доктрину й милосердя, але при цьому не забуваючи про те, що саме милосердя вже є доктриною. Однак я віддаю перевагу говорити, що милосердя є істинним».

Наступник святого Петра пояснив своє наставлення євангельською розповіддю про те, як до Ісуса привели перелюбницю. Натовп був готовий її каменувати, застосовуючи приписи Мойсеєвого закону. Ісус, натомість, схилився і почав щось писати на піску. «Ми не знаємо, що Він написав, Євангелія нічого про це не говорить. Але всі ті, що були там, готові кидати камінням, повипускали його з рук та один за одним відійшли», – сказав він, додаючи:

«Залишилася лише жінка, ще перелякана, адже щойно перебувала один крок від смерті. Ісус сказав їй: “І я тебе не засуджую, іди й більше не гріши”. Ми не знаємо, яким було її життя після цієї зустрічі, після цього Ісусового втручання та Його слів. Знаємо лише, що їй було прощено. Знаємо, що Ісус навчає, що слід прощати сімдесят разів по сім: важливо часто повертатися до джерел милосердя і благодаті».

Журналіст запитав Папу, чому він, коментуючи Євангеліє під час ранкових проповідей в «Домі святої Марти», часто говорить про книжників, про законовчителів? «Яке наставлення вони представляють?».

«Мова йде про наставлення, яке описане під час різних епізодів Євангелії: вони є головними опонентами Ісуса, які випробовують його, прикриваючись доктриною. Таке наставлення зустрічаємо також протягом усієї історії Церкви», – відповів Святіший Отець, пригадуючи про різні тенденції минулого, які з’являлися під різними формами.

Такими були катари та пелагіяністи, що шукали виправдання у своїх ділах та зусиллях волі, що суперечить навчанню, яке святий Павло залишив у Посланні до Римлян. Гностики, у свою чергу, пропонували духовність без втілення. Щодо цього був категоричним святий апостол Іван, який чітко навчав: Той, хто заперечує, що Христос прийшов у тілі, той – антихрист.

У цьому контексті Папа навів приклад Ісуса, пригадавши розповідь про зцілення прокаженого, яку знаходимо на початку Євангелії від святого Марка: «Ще раз, як на багатьох інших євангельських сторінках, бачимо, що Ісус не залишається байдужим, але відчуває співчуття, стає співучасником та зазнає поранень від болю, недуги та потреб того, кого зустрічає. Він не відступає назад».

Мойсеїв закон, як пригадав Глава Католицької Церкви, приписував виключати з міста хворого на проказу, який повинен був проживати поза табором, у пустинних місцях. Його оголошувано нечистим. Таким чином, до страждання від хвороби додавалися виключення та самотність. Можемо лишень уявляти, який тягар страждань і сорому носила на собі така людина, що почувалася не лише жертвою недуги, але й винуватцем, покараним на гріхи.

«Закон, який зобов’язував без жодного співчуття викидати за борт суспільного життя прокаженого, мав на меті завадити зараженню: слід вберегти здорових. Але Ісус діє згідно з іншою логікою, – зауважив Святіший Отець. – На свій ризик він наближається до прокаженого, реінтегрує його та оздоровляє. І, таким чином, відкриває нам нові горизонти: обрії логіки Господа Бога, Який є любов’ю, Бога, Який прагне спасіння всіх людей. Ісус доторкнувся до прокаженого, повернув його до громади. Він не зупинився, вивчаючи ситуацію в кабінеті, не просив експертів представити свої “за” і “проти”. Тим, що для Нього дійсно важливе, було досягти віддалених та спасти їх, як Добрий Пастир, що залишає отару, щоб піти віднайти загублену овечку».

Як зауважив Наступник святого Петра, і тоді, і тепер така логіка і така поведінка можуть викликати нарікання з боку тих, які звикли «завжди і лише» вкладати все у «власні ментальні схеми та у свою ритуальну чистоту», замість того, аби дозволити дійсності застати себе зненацька. «Ісус іде, щоб оздоровити та повернути до суспільства виключених, які перебувають поза містом, поза табором. Так чинячи, Він і нам показує шлях», – наголосив Папа.

За словами Святішого Отця, в цій євангельській розповіді бачимо «дві логіки мислення та віри». З одного боку – «страх втратити праведних», а з іншого – «бажання спасти грішників». «Перша – це логіка книжників, друга – логіка Бога, Який приймає, обіймає, перемінює зло в добро, перемінює та надолужує за мій гріх, перетворює засуд у спасіння. Ісус входить у контакт з прокаженим, доторкається його. Чинячи так, Він і нас навчає, що слід чинити, за якою логікою слідувати, маючи перед собою людей, які страждають тілом та духом. Ми повинні йти за цим прикладом, – підсумував Папа, – перемагаючи пересуди й закам’янілість, подібно до того, як це були змушені чинити апостоли на зорі Церкви».

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3067:2016-03-22-20-18-55&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3069:2016-03-23-20-33-36&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3071:2016-03-24-20-52-47&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3073:2016-03-25-07-22-42&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3075:2016-03-28-07-22-06&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3077:2016-03-28-16-42-35&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3079:2016-03-29-15-17-33&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3083:2016-03-30-12-09-22&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://oranta.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3085:2016-03-30-18-39-16&catid=30:hrystyjanske-vchennia-cat&Itemid=37

http://uk.radiovaticana.va/

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія


  • ПОЖЕРТВА

реквізити парафії для пожертв:

РГ УГКЦ Парафії Св Миколая на Аскольдовій Могилі,

код: 20051904 Ощадбанк АТ,

iban:  UA543226690000026003300218570





http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/