Головна

Синод: 40 тез малих груп

1444811419Головний редактор єзуїтського видання «Civilta Catolica» отець Антоніо Спадаро SJ звернув увагу на тези, що були опубліковані після дискусії ІІ частини Instrumentum laboris. Це не є вичерпний підсумок або ж замінник повного вичерпного читання тексту. Це як короткий підсумок дискусії в одній з малих груп.

1. Зміни, щоб поліпшити силу виразу, використовуючи термінологію більш позитивну і зрозумілу. Наприклад: іноді нерозривність, на жаль, представляється як ярмо, важко зрозумілими є терміни: природа, чи природне. Слід також більш широко черпати з натхнення Біблії, особливо з книг поетичних і мудрих.

2. "Не існує  єдиного способу бути сім'єю", є також - сім'ї учнів, чернече життя...

3. Значення місії душпастирства- у передачі вчення Церкви.

4. Християнська спільнота повинна бути "сім'єю сімей" і формувати своє душпастирство в  сімейному стилі.

5. Потрібно враховувати  всі  етапи, через які проходить сім'я, -  коли діти залишають дім, а батьки вже стають похилого віку.

6. Потрібно створити гармонійну цілісність зауважень про таємничу природу шлюбу і скерування євангельського послання до всіх, навіть до невіруючих: Господь вклав у серце кожної людини прагнення створити сім'ю.

7. Аналогія чоловік-дружина / Церква-Христос не ідеальна, але треба зрозуміти її духовний зміст.

8. Катехизи Папи Франциска допомагають у гармонізації сакраментальностi та творчості.

9. Церква повинна завжди бути вчителем, але також і мамою, яка несе в собі послання надії.

10. Слід нагадати про суттєвий зв'язок Синоду про сім'юта Ювілею Милосердя.

11. Впевненість у пробаченні- відкриває щирість  у сповіді. Сприйняття гріха народжується перед лицем безкорисливої любові Бога. Милосердя Боже - безумовне.

12. Значення духовного керівництва, що супроводжує подружжя.

13. Деяким трохи незрозумілим здається вислів "Євангеліє сім'ї". Слід пояснити, що він означає.

14. Значення молитви, набожностіта народної релігійності удуховності сім'ї.

15. Не можна забувати про насильство в сім'ї, яке зустрічається в основному у відношенні  до жінок.

16. Потрібно зрозуміти, що означає "покликання" до сімейного життя відносно покликання до богопосвяченого життя.

17. Підсумковий документ все одно буде мати свої обмеження. Потрібне буде апостольськеповчання Святішого Отця.

18. У Instrumentum laboris є вирази, в яких, здається, що ми маємо справу з абсолютизацією шлюбу і сім'ї, в той час як Ісус відносить їх до Царства Божого.

19. Ісус завжди відкриває двері, а не кидає каміння.

20. Вірність і нерозривність є таємницею, що охоплює також людську вразливість.

21. Наше богослів'я шлюбу звертає увагу найчастіше на моральні питання.

22. У відповідності з тезою про "зерно Слова" очевидно, що є багато позитивних цінностей в інших типах родин.

23. Ми закрили  поняття шлюбу  в  багатьох формальностях, які молоді люди відхиляють, ототожнюючи  їх з лукавством.

24. Ісус більшу частину свого життя прожив у звичайнійсім'ї.

25. Не говоримо надто наполегливо про нерозривність, щоб не створювати враження, що це наша єдина проблема. Давайте говорити про це тільки в категоріях обов’язку, але також вказуючи на неї, як на дар.

26. Вчення Церкви відоме, але потрібно також враховувати вимоги реальності і нові акценти теологічних роздумів, щоб Синод  міг дати дійсно вагомий внесок.

27. Заохочення подружжя, щоб жили у шлюбі насправді  по-християнськи.

28. Потрібна мова більш символічна, емпірична, зрозуміла, ясна, приваблива, відкрита, повна радості, надії та оптимізму.

29. Говорячи про сім'ю, слід також говорити про присвячення, яке означає сімейне життя.

30. Потрібно краще зрозуміти мотиви тих, хто воліє не укладати шлюб.

31. Милосердята істина ніколи не суперечать одне одному. Божа справедливість є милосердям, через які Бог робить нас праведними. Не ставте людських меж Божому милосердю.

32. Ми думаємо занадто статично, а не історично. Доктрина розвивалась в історії. Цей процес також має місце і в житті людей.

33. Історичний розвиток  свідчить нам, що душпастирство має бути поступовим процесом. Зрозумілість навчання і поступовістьу душпастирстві не суперечать одне одному, але висловлюють конкретність супроводу.

34. Значення совісті і відповідальності. Існує закон, який Бог записує в серці людини, і вона може почути Його голос. Потрібно цей голос поважати.

35. Наставництво Церкви має відображати Божественну педагогіку, яка сьогодні й надалірозвивається.

36. Синод повинен підтримувати католицькі школи, щоб поглибити релігійнуосвіту, яка починається в сім'ї.

37. Не дозволимопанувати над собою помилковим опозиціям, які поглиблюють плутанину.

38. Ісус нерозривно об'єднав Пресвяту Трійцю і сім'ю, через своє втілення уродині з Назарету.

39. Нехай Синод стане часом кропітких  пошуків богословів і душпастирів, які могли б окреслити сімейне душпастирствощодо сопричастя. Не є обовязковим  універсальне дисциплінарне упорядкування.

40. Як привести людей, а особливо молодих, щоб вони зрозуміли сенс християнського шлюбу, а також завдяки цьому, що сім'я стане суб'єктом, а не лише об'єктом душпастирства (коло Gallicus B).

Джерело: католицький медіа-центр

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/